Powered by Smartsupp

Rekrutacja trwa

więcej

Sprawdź nasze promocje

więcej

Uczelnia z Certyfikatem

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

TEC++US 2.0

« wróć

Tytuł projektu: Technologia od wszystkich dla wszystkich i każdego z osobna 2.0

Czas trwania: 01.11.2021- 31.01.2024

Numer projektu: 2021-1-PT01-KA220-SCH-000031592

Program:  Erasmus +

Kluczowa akcja: Współpraca na rzecz edukacji szkolnej

Koordynator: Giz - we can train you, LDA (Portugalia)

Strona internetowa: https://www.tec4everyone2us.eu/  

Facebook: https://www.facebook.com/erasmusplus.tec.us

Słowa Kluczowe: Włączenie społeczne, promowanie równości i niedyskryminacji ; Pedagogika i dydaktyka ; Nowe metody i podejścia do uczenia się i nauczania

 

OPIS

 

Projekt ERASMUS TEC++US to projekt, który rozpoczął się w 2018 r. wraz z utworzeniem EUROPEJSKIEGO PIKTOGRAFICZNEGO JĘZYKA KOMUNIKACJI (EPCL) i TŁUMACZA EPCL (aplikacja TEC++US).

Po jego zakończeniu na początku 2020 r. wyniki pokazały, że po wykorzystaniu opracowanych narzędzi akceptacja ze strony nauczycieli i innych interesariuszy była wysoka:

-         Młodzi i dorośli bez niepełnosprawności, którzy potrafią używać większości piktogramów bez wcześniejszej znajomości ich znaczenia. 52% przekroczyło standardy, 44% spełniło standardy, 4% nie spełniło standardów. Wskaźnik sukcesu w grupie 96%.

-         Młodzi ludzie bez niepełnosprawności, którym udaje się używać większości piktogramów bez wcześniejszej znajomości ich znaczenia w protekcjonalnej rozmowie. 76% przekroczyło standardy, 20% spełniło standardy, 4% nie spełniło standardów. Wskaźnik sukcesów w grupie 96%.

-         Młodzi niepełnosprawni, którzy potrafią używać większości piktogramów bez wcześniejszej znajomości ich znaczenia w rozmowie protekcjonalnej. 15,4% przekroczyło standardy, 65,4% spełnia standardy, 19,2% nie spełnia standardów. Wskaźnik sukcesów w grupie 80,8%.

-         Dzieci z niepełnosprawnościami, które potrafią korzystać z aplikacji, aby skutecznie komunikować się w języku obcym. 0% przekroczyło standardy, 60% spełniło standardy, 40% nie spełniło standardów. Odsetek sukcesów w grupie 60%.

-         Młodzi ludzie z niepełnosprawnością lub bez, którzy potrafią używać większości piktogramów bez wcześniejszej znajomości ich znaczenia w rozmowie protekcjonalnej. 45,1% przekroczyło standardy, 43,1% spełnia standardy, 11,8% nie spełnia standardów. Wskaźnik sukcesów w grupie 82,2%.

Po tej ocenie i biorąc pod uwagę komentarze, zwłaszcza od nauczycieli, partnerstwo chciało poprawić umiejętności nauczycieli i edukatorów w zakresie korzystania z nowej metodologii zaproponowanej przez mędrca EPCL i EPCL Translator.

Stworzona zostanie seria materiałów pomocniczych, aby stworzyć łatwe podejście do uniwersalnie zaprojektowanej klasy, z samouczkami, arkuszami roboczymi, materiałami online i innymi, które partnerstwo uzna za interesujące po rozpoczęciu badań nad lepszym transnarodowym rozwiązaniem w zakresie integracji i nauki języków.

Projekt ERASMUS+ TEC++US 2.0 wypełni luki, które zostały przewidziane w projekcie rozpoczętym w 2018 r. i które jeszcze bardziej poprawią akceptację włączenia cyfrowego w klasie (fizycznej lub online). Wykorzysta on know-how już zgromadzone w ramach partnerstwa, wprowadzając nowych graczy, którzy pomogą osiągnąć cele, do których dąży.

Utworzona już sieć, materiały i narzędzia stworzone do nauczania i rozpowszechniania, takie jak strona internetowa lub konto w Sklepie Play, są już ugruntowane i wnoszą wartość dodaną do realizacji projektu, co daje partnerstwu więcej czasu na skupienie się na nowych narzędziach, metodologiach i planie szkoleń.

Działania, które zapewnia TEC++US 2.0, pomogą dzieciom i młodzieży w nauce języka i włączeniu do klasy, ocena dokonana przez 280 interesariuszy w ocenie TEC++US 1.0 pokazuje, że zdecydowana większość ankietowanych uważa, że EPCL i EPCL Translator mogą być używane w klasach językowych i mogą pomóc w lepszej inicjacji nowego języka. Narzędzia te są również czynnikiem włączającym, ponieważ dzięki odpowiedniemu szkoleniu i materiałom pomocniczym nauczyciel języka obcego może wpłynąć na uczestnictwo każdego ze swoich uczniów w zwykłych klasach lub w zajęciach, w których odbywa się nauka języka, takich jak szkolenia dla uczniów-uchodźców lub migrantów..

 

 

REZULTATY PROJEKTU

 

Projekt ten ma na celu dowiedzieć się więcej o rozwoju integracji każdego ucznia w języku obcym klasy, ogólnie rzecz biorąc, do tworzenia edukacyjnych materiałów pomocniczych do wykorzystania z EPCL i EPCL Translator.

Osiągnięcia uczniów niepełnosprawnych zależą lub nie od przyszłej polityki szkół. Dzięki pracy wynikającej z tego projektu wprowadzimy nowe narzędzia, metodologie i szkolenia dla nauczycieli i wychowawców, aby mogli dokonać zmian w swoich systemach edukacyjnych, przygotowując uczniów, rozwijając język dla każdego z nich podczas uniwersalnych metod nauczania.

Mamy nadzieję, że w trakcie trwania projektu dojdzie do wymiany pomysłów i fundacji, co pozwoli partnerstwu poszerzyć wizję fundacji, które umożliwiają integrację w różnych krajach, projekt ma na celu osiągnięcie następujących rezultatów:

-         Poprawa nauczania i uczenia się języków oraz promowanie szerokiej różnorodności językowej w UE i wrażliwości na różne kultury;

-         Promowanie poprawy jakości, innowacyjności, doskonałości i internacjonalizacji w instytucjach edukacyjnych, w szczególności poprzez promowanie współpracy ponadnarodowej między instytucjami edukacyjnymi i szkoleniowymi a innymi zainteresowanymi stronami;

-         Opracowanie projektów optymalizacji wykorzystania komputerów i mediów jako mechanizmów umożliwiających międzykulturową mobilność i dzielenie się.

-         Promowanie włączenia technologicznego jako ułatwienia.

-         Promowanie projektów wykorzystujących zasoby technologiczne.

-         Pomoc nauczycielom i edukatorom w lepszym zrozumieniu potencjału już stworzonych narzędzi.

-         Poprawa nauczania mieszanego i e-learningu dzięki konkretnym działaniom, które mogą być realizowane online z wykorzystaniem EPCL.

-         Poprawa umiejętności każdego ucznia w zakresie nauki języków obcych.

-         Doskonalenie technik językowych w nauczaniu mieszanym i e-learningu.

-         Tworzenie ćwiczeń online i do wydrukowania, które uzupełniają EPCL i EPCL Translator w klasie lub w nauczaniu online. (Rezultat projektu 1).

-         Stworzenie kursu szkoleniowego dla nauczycieli w zakresie korzystania z EPCL i EPCL Translator w uniwersalnych klasach. (Rezultat projektu 2).

PARTNERZY PROJEKTU

 

  • E.T. (NETWORKING EDUCATION AND TRAINING) ASSOCIAZIONE CULTURALE (Włochy)
  • SCOALA GIMNAZIALA "CONSTANTIN GHEORGHITA" PODARI (Rumunia)
  • CENTER FOR EDUCATION AND INNOVATION (Grecja)
  • IES JUAN DEL ENZINA (Hiszpania)
  • BALGARSKA AGENTSIYA ZA RAZVITIE (Bułgaria)
  • DRUSTVO ZA RAZVIJANJE PROSTOVOLJNEGA DELA NOVO MESTO (Słowenia)
  • SIPE – Sindicato Independente de Professores e Educadores (Portugalia) 
  • WYSZA SZKOLA BIZNESU I NAUK O ZDROWIU (Polska)

 

Jak się z nami skontaktować?

Kontakt do koordynatora krajowego:

Natalia Burdzy - n.burdzy@wsbinoz.pl

 

created by: Strony Internetowe Łódź