Powered by Smartsupp

Wesołych Świąt

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

SOFTEE

« wróć

Tytuł projektu: SmartZine based resources for soft skills development of graduates for work and life (SOFTee)

Czas trwania: 30.06.2021 - 29.06.2024

Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-VET-095187

Program: Erasmus +

Kluczowa akcja: Współpraca na rzecz edukacji dorosłych

Koordynator: Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu (WSBINOZ), Polska

Strona internetowa: https://softeeproject.com

Facebook: https://www.facebook.com/groups/410420131989414 

Słowa Kluczowe: inteligencja emocjonalna, umiejętności miękkie, pokolenie Z, edukacja cyfrowa, rozwój zawodowy, praca zespołowa, umiejętności interpersonalne


OPIS

Projekt SOFTee ma na celu wsparcie pokolenia Z w rozwijaniu umiejętności miękkich, które są kluczowe dla współczesnego rynku pracy. Został zaprojektowany z myślą o cyfrowych tubylcach, którzy często mają trudności z rozwinięciem umiejętności interpersonalnych w środowisku zdominowanym przez technologie. Projekt skupia się na tworzeniu innowacyjnych materiałów edukacyjnych w formacie SmartZine, które rozwijają umiejętności takie jak inteligencja emocjonalna, umiejętności przywódcze, zdolności analityczne, praca zespołowa oraz kreatywność.

Głównym celem projektu jest zapewnienie młodym ludziom narzędzi do lepszego funkcjonowania na rynku pracy i w życiu codziennym poprzez rozwijanie umiejętności miękkich, które często są zaniedbywane w tradycyjnych programach edukacyjnych.


REZULTATY PROJEKTU

  1. Stworzenie zestawu innowacyjnych materiałów SmartZine rozwijających umiejętności miękkie.
  2. Przeszkolenie 64 nauczycieli i trenerów w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi edukacyjnych.
  3. Zaangażowanie 800 cyfrowych tubylców (pokolenie Z) w interaktywne materiały edukacyjne.
  4. Organizacja konferencji podsumowującej w Polsce oraz kampanii narodowych w siedmiu krajach (Irlandia, Cypr, Niemcy, Łotwa, Grecja, Chorwacja, Włochy), z udziałem 100 profesjonalistów z sektora VET.

PARTNERZY PROJEKTU

  • Future In Perspective Limited, Irlandia
  • Hauptstadtallee 239 V V UG (Skills Elevation FHB), Niemcy
  • Neophytos Ch Charalambous (Institute of Development Ltd), Cypr
  • Polygonal, Włochy
  • Callidus ustanova za obrazovanje odraslih, Chorwacja
  • Social Youth Development Civil Nonprofit Society, Grecja
  • Latvijas Universitate, Łotwa

Jak się z nami skontaktować?

Kontakt do koordynatora krajowego:

Email: j.komorek@wsbinoz.pl, ceie@wsbinoz.pl 

Rezultaty projektu SOFTee

W ramach projektu opracowame zostały zasoby edukacyjne zarówno dla trenerów, edukatorów VET oraz młodych osób z pokolenia Z. 

 

R1 - Podręcznik dla trenerów w ramach projektu SOFTee

Part 1 

Pandemia Covid-19 przyniosła znaczące wyzwania dla wszystkich sektorów społeczeństwa i gospodarki, z których wiele nie byłoby branych pod uwagę zaledwie 12 miesięcy temu w całej Europie. Niemal natychmiastowe przejście od "normalnego" świadczenia usług cVET w oparciu o tradycyjne ścieżki kształcenia do nowej "normalności" pracy zdalnej i na odległość ujawniło znaczące luki w kompetencjach pedagogicznych i cyfrowych nauczycieli VET, które podważają przejście do świadczenia wysokiej jakości usług online, co jest obecnie niezbędne.

ENG

https://heyzine.com/flip-book/49a135b721.html

PL

https://heyzine.com/flip-book/1fc48098de.html

IT

https://heyzine.com/flip-book/4dc22bb801.html

EL

https://heyzine.com/flip-book/1a6caef156.html

DE

https://heyzine.com/flip-book/4268ec8344.html

HR

https://heyzine.com/flip-book/723adb7018.html

 

R1 - Kurs szkoleniowy dla pracowników dydaktycznych

Part 2

Dokument zatytułowany "SOFTee Part A and B Skills of VET Educators Part 2" zawiera szczegółowy plan programu doskonalenia zawodowego. Program ma na celu poprawę umiejętności pedagogicznych i cyfrowych nauczycieli VET, szczególnie w zakresie nauczania uczniów z pokolenia Z w warunkach zdalnego nauczania.Część A kładzie nacisk na umiejętności pedagogiczne niezbędne do uczenia się na odległość, w tym samodzielne uczenie się, zarządzanie grupą i promowanie relacji między uczniami. Główne tematy obejmują niezależność uczniów, materiały cyfrowe, etyczne wykorzystanie technologii i ocenę postępów uczniów.Część B koncentruje się na rozwijaniu kompetencji cyfrowych w zakresie tworzenia zasobów edukacyjnych zawierających elementy multimedialne. Obejmuje ona podstawowe umiejętności cyfrowe, technologie e-learningowe oraz tworzenie produktów opartych na mediach znanych jako "EduZines".Program szkoleniowy integruje naukę osobistą i niezależną, oferując narzędzia i strategie skutecznego zarządzania edukacją na odległość, inspirowania uczniów, rozwiązywania kwestii dyscyplinarnych i wspierania integracji. Celem jest zapewnienie instruktorom VET umiejętności niezbędnych do prowadzenia edukacji online, która jest zarówno skuteczna, wciągająca, jak i promuje integrację.

ENG

https://heyzine.com/flip-book/f5eb37d6de.html 

PL

https://heyzine.com/flip-book/79c28b93e8.html

IT

https://heyzine.com/flip-book/430fa6e0c6.html

EL

https://heyzine.com/flip-book/e4b3ca6cb0.html

DE

https://heyzine.com/flip-book/0b9d1c3cef.html

HR

https://heyzine.com/flip-book/38a683cfe8.html

 

 

Zasoby edukacyjne dla studentów

" Potencjał do uwolnienia: Niezbędne umiejętności miękkie dla przyszłych pracowników z pokolenia Z "

Dla pokolenia Z - osób urodzonych między połową lat 90. a początkiem 2010 roku - opanowanie umiejętności miękkich jest szczególnie istotne. Pokolenie to dorasta w świecie, który jest bardziej połączony, a jednocześnie bardziej złożony niż kiedykolwiek wcześniej. Era cyfrowa przyniosła znaczące zmiany w sposobie interakcji, nauki i pracy. Wraz z rozwojem pracy zdalnej, komunikacji cyfrowej i mediów społecznościowych, rozwój umiejętności stał się kluczowy dla utrzymania zdrowia psychicznego, budowania silnych relacji i osiągania celów zawodowych.

Poniższy materiał ma za zadanie ułatwić rozwój kluczowych kompetencji: 

Podręcznik dla uczniów w języku polskim

1 Inteligencja emocjonalna

2 Przywództwo i zdolność przekonywania

3 Umiejętności analityczne i ilościowe

4 Ciekawość i chęć uczenia się

5 Umiejętności kontekstowe

6 Komunikacja i umiejętności interpersonalne

7 Umiejętności rozwiązywania problemów

8 Praca zespołowa

9 Umiejętność pracy pod presją

10 Pozytywne nastawienie

created by: Strony Internetowe Łódź