Powered by Smartsupp

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

SEGA

« wróć

Tytuł projektu: Kształtowanie edukacji STEAM dla małych dzieci poprzez gry komputerowe

Czas trwania: 28.02.2022 - 27.02.2025

Numer projektu: 2021-1-PL01-KA220-SCH-000029852

Program: Erasmus +

Kluczowa akcja:  Partnerstwa współpracy w edukacji szkolnej

Koordynator: WYSZA SZKOLA BIZNESU I NAUK O ZDROWIU - Polska

Strona internetowa: w budowie

Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100086466433176 

Słowa kluczowe: rozwój kluczowych kompetencji; nowe metody i podejścia do uczenia się i nauczania ; pedagogika i dydaktyka

 

 

 

OPIS

 

Wczesna edukacja STEAM może promować ciągły sukces akademicki, a dzieci, które uczą się koncepcji STEAM przez cały okres edukacji, są lepiej przygotowane do sprostania coraz bardziej skoncentrowanym na technologii wymaganiom zawodowym. Choć nie ma wielu sporów co do znaczenia edukacji STEAM, szkoły stoją przed wyzwaniami związanymi z zapewnieniem odpowiedniego szkolenia STEAM dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Badania wykazały, że zapewnienie dzieciom praktycznych doświadczeń z zakresu STEAM pozytywnie wpływa na ich postrzeganie i nastawienie do tej dziedziny. Kiedy dzieci są wprowadzane w świat STEAM w młodszym wieku, mają mniej stereotypów związanych z płcią i mniej przeszkód związanych z STEAM. Odpowiednie przeszkolenie wychowawców przedszkolnych w zakresie nauczania koncepcji STEAM jest kluczowe. W obliczu tego nowego nacisku na STEAM nauczyciele są często onieśmieleni i ujawniają negatywne nastawienie wynikające z braku przeszkolenia. Projekt SEGA rozwiązuje problem braku wystarczających programów szkoleniowych dla nauczycieli STEAM oraz zasobów STEAM dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej poprzez wdrożenie gamifikacji. Wykorzystanie gamifikacji w młodszych klasach (1-3) może pomóc edukatorom wdrożyć działania STEAM i przekształcić zabawę w naukę, zaangażować i zmotywować uczniów do pokochania nauki.

 

 Definicja edukacji wczesnoszkolnej (ECE) stosowana w tym wniosku opisuje edukację dzieci od przedszkola do pierwszej klasy szkoły podstawowej. Projekt osiągnie to poprzez:

  1. opracowanie cyfrowego zestawu narzędzi z zasobami i materiałami pomocniczymi zaprojektowanymi dla klasy ECE.
  2. opracowanie podręcznika z grami, który poprowadzi nauczycieli i uczniów przez zabawną ścieżkę nauczania i uczenia się
  3. opracowanie szkoleń online z zakresu STEAM skierowanych do ECE.

 

Toolkit będzie:

  • zawierać materiały cyfrowe, które zaoferują Edukatorom ECE niezbędne podstawy teoretyczne w celu wdrożenia działań STEAM w klasach ECE i przedszkolach,
  • zawierać ramy odpowiednie dla tej grupy wiekowej i oferować przykłady scenariuszy lekcji STEAM, które skupią się na umiejętnościach przekrojowych.

 

Gamified story book będzie przewodnikiem dla nauczycieli i pomoże uczniom kultywować umiejętności związane ze STEAM. Uczniowie będą współpracować, aby rozwiązać misje związane z prawdziwymi problemami życiowymi, skupiając się również na integracji i zrównoważonym rozwoju. Uczniowie podejmą się ról głównych bohaterów opowieści i będą dokonywać różnych wyborów, które doprowadzą ich do różnych wyników. Będą wirtualnie podróżować do części Europy i otrzymają misje, aby uczynić to miejsce zrównoważonym siedliskiem. Opowieść będzie miała formę cyfrową, jednak działania będą miały miejsce w klasie, angażując uczniów do rozwiązywania problemów i tworzenia przy użyciu prostych materiałów.

Samodzielne kursy szkoleniowe ECE STEAM będą odpowiedzią na brak wystarczających szkoleń dla pedagogów wczesnego dzieciństwa. Będą one prowadzone w tempie otwartym, z otwartym dostępem i kulturą wspierającą środowisko uczenia się, włączając w to wykłady wideo, quizy i ćwiczenia autorefleksyjne.

 

REZULTATY PROJEKTU

 

W ramach projektu SEGA partnerstwo zamierza opracować

 

SEGA Toolkit

Toolkit to repozytorium scenariuszy lekcji STEAM dla ECE, gotowych do zastosowania w klasie. Repozytorium zostanie stworzone poprzez gromadzenie zasobów w oparciu o desk research, przegląd literatury i badania jakościowe. Oprócz planów lekcji, istniejące modele teoretyczne edukacji STEAM ECE zostaną poddane przeglądowi, a nowe ramy zostaną zaprojektowane i zaproponowane. Ramy te, wraz z aktualnym stanem wiedzy na temat

wraz z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie będą dostępne poprzez Zestaw Narzędzi. Celem jest stworzenie zbiorczego zasobu dla osób zainteresowanych tą dziedziną i działanie jako punkt odniesienia dla nich.

 

SEGA Gamebook

Gamebook jest zasobem edukacyjnym dla ECE, który łączy storytelling i gamifikację dla edukacji STEAM w ECE. Zaprojektowana zostanie interaktywna historia, która pozwoli na różne ewolucje i zakończenia, w oparciu o odpowiedzi uczniów na dostarczone misje (integralna część historii). Opowieść będzie dotyczyć podróżnika po Europie, który pragnie stworzyć zrównoważone siedlisko na obszarze, na którym zdecyduje się osiedlić. Pięć ról (odpowiadających elementom STEAM) będzie zaangażowanych w projekt, co pozwoli na wspólną edukację STEAM.

 

Miniprzewodnik po grze

Przewodnik jest dokumentem, który dostarczy materiałów i instrukcji, jak odkrywać i wykorzystywać Gamebook. Będzie zawierał pomysły na utworzenie grupy klasowej, instrukcje jak przejść przez historię i wykorzystać wzorce interakcji i narzędzia (np. kody QR) oraz pomysły na alternatywne podejścia do wdrożenia.

 

Kurs szkoleniowy

Kurs szkoleniowy będzie oparty na doświadczeniach zdobytych w trakcie poprzednich rezultatów. Będzie zawierał wprowadzające wykłady wideo wraz z materiałami odpowiednimi do nauczania na odległość w formie mini MOOC w celu stworzenia kursu do samodzielnej nauki. Będzie on skierowany do interesariuszy (w tym studentów uniwersytetów i rodziców) i będzie prezentował w sposób systematyczny obszar edukacji ECE STEAM jako źródło szkolenia dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tym obszarem. 

 

 

PARTNERZY PROJEKTU

 

  • PROJETO SCHOLE LDA - Portugalia
  • PANEPISTIMIO DYTIKIS MAKEDONIAS - Grecja,
  • ADVANCIS-BUSINESS SERVICES LDA - Portugalia
  • EKPAIDEUTIKOS OMILOS ANATOLIA - Grecja
  • ATERMON B.V. – Holandia

 

Jak się z nami skontaktować?

Kontakt do koordynatora krajowego: j.komorek@wsbinoz.pl

Newsletter projektowy nr 1

created by: Strony Internetowe Łódź