Passion For Learning
Nazwa projektu: Passion for learning
Numer projektu: 2019-1-RO01-KA201-063573
Program: Erasmus+ - Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk – Partnerstwo strategiczne w edukacji szkolnej
Koordynator: Scoala Gimnaziala Nr.18 (Rumunia)
Czas trwania projektu: 01.10.2019-30.09.2021
Strona internetowa:
Opis:
Celem projektu Passion for learning jest stworzenie innowacyjnego zintegrowanego podejścia edukacyjnego, które poprawi wyniki w nauczaniu i uczeniu się, kwestie włączenia społecznego oraz równości uczniów zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki (ang. early school leaving, ESL) poprzez zastosowanie metod terapeutycznych oraz narzędzi ICT w działaniach edukacyjnych.
Główną innowacją tego projektu jest wprowadzenie metod terapeutycznych do działań edukacyjnych, a nie osobne podejście do podnoszenia tych umiejętności oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki.
Najbardziej odpowiednimi metodami terapeutycznymi, które specjaliści projektu uznają za przydatne w kontekście realizowanych działań, są: terapia ekspresyjna (arteterapia, terapia tańcem/terapia ruchem, terapia teatralna, psychodrama, meloterapia, pisanie i biblioterapia, terapia foto/wideo), terapia skoncentrowana na emocjach, terapia grupowa, terapia kolorem, terapia gier, stosowana analiza behawioralna (ABA), terapia poznawczo-behawioralna, terapia zajęciowa, terapia mowy i inne.
Cele szczegółowe:
Poprawa wyników w nauce i zachowaniu 125 uczniów zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki w szkołach partnerskich poprzez rozwijanie umiejętności intrapersonalnych i interpersonalnych związanych z umiejętnościami społecznymi, obywatelskimi, międzykulturowymi oraz umiejętnościami korzystania z mediów w szkołach poprzez zastosowanie metod edukacyjnych opartych na terapii.
Wspieranie wprowadzania i efektywnego korzystania z technologii cyfrowej wśród 125 uczniów usprawniających ciągłą komunikację w obszarze przedwczesnego kończenia nauki pomiędzy różnymi podmiotami systemu szkolnego (partnerzy projektu, nauczyciele, uczniowie i rodziny, inni interesariusze) poprzez opracowanie wspólnej platformy edukacyjnej z wieloma funkcjami (fora, czaty, blog).
Zwiększenie motywacji do nauki i zaangażowania 125 uczniów narażonych na ryzyko przedwczesnego kończenia nauki w szkołach partnerskich poprzez wzbogacanie doświadczeń edukacyjnych i zmniejszanie dysproporcji poprzez dostęp do technologii cyfrowych, wykorzystanie narzędzi ICT oraz terapeutycznych treści cyfrowych w klasie.
Wspieranie nauczycieli z organizacji partnerskich we wdrażaniu metod włączających, stosowaniu w większym stopniu metod opartych na projektach
i metodach współpracy/peer-to-peer, pracy w środowisku współpracy
i wykorzystywaniu technologii cyfrowych angażujących ich w działania dydaktyczne
i ćwiczenia na platformie edukacyjnej.
Podniesienie jakości zarządzania w partnerstwie poprzez naukę i stosowanie metodologii PM² Open Project Management, przez cały czas trwania projektu
Zwiększenie rozpoznawalności instytucji biorących udział w projekcie oraz poszerzenie wpływu wypracowanych rezultatów na poziomie regionalnym, krajowym i europejskim, w trakcie projektu oraz po jego zakończeniu, poprzez zastosowanie intensywnej strategii komunikacji i upowszechniania oraz zapewnienie otwartego dostępu do zasobów edukacyjnych.
Rezultaty pracy intelektualnej:
- Terapeutyczne działania edukacyjne na rzecz integracji ESL. Podręcznik dla nauczycieli.
- Platforma e-learningowa i interaktywne zasoby edukacyjne.
- Realizacja działań dla docelowej grupy 125 uczniów zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki
- Podczas realizacji projektu wszystkie powstałe rezultaty będą dostępne publicznie oraz promowane za pośrednictwem różnych mediów.
Planowany wpływ projektu:
- Zwiększona efektywność uczenia się oraz poprawa zachowania u grupy docelowej.
- Doskonalenie umiejętności interpersonalne i intrapersonalne.
- Kształtowanie umiejętności społecznych, obywatelskich, międzykulturowych oraz umiejętności korzystania z mediów.
- Lepsza komunikacja w temacie przedwczesnego kończenia nauki między wszystkimi podmiotami szkolnymi (partnerami projektu, nauczycielami, uczniami i ich rodzinami oraz innymi interesariuszami).
- Udoskonalenie metod edukacyjnych oraz nabywanie praktyki zawodowej u pracowników w kontekście przeciwdziałania przedwczesnemu kończeniu nauki.
- Poprawa kompetencji trenerów i specjalistów w zakresie nowych technik i metod edukacyjnych.
- Świadomość rodziców w zapobieganiu przedwczesnemu kończeniu nauki.
- Zwiększone znaczenie instytucji kulturalnych, społecznych i ekonomicznych jako siły napędowej wiedzy w szkolnictwie podstawowym oraz średnim.
- Umiędzynarodowienie innowacyjnych praktyk.
Adresaci projektu:
- Uczniowie szkół podstawowych i średnich oraz ich rodziny
- Nauczyciele, psychologie, pedagodzy szkolni
- Inni interesariusze w obszarze edukacji szkolnej
Rola WSBiNoZ:
WSBINOZ prowadzi liczne badania i projekty edukacyjne, współpracując z różnymi instytucjami edukacyjnymi, zdrowotnymi, sportowymi i biznesowymi, działa na poziomie lokalnym i regionalnym. Posiadamy szerokie kompetencje z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiki i zdrowia, pedagogiki społecznej w kontekście pracy socjalnej, pedagogiki terapeutycznej oraz rehabilitacji. Dzięki temu potrafimy zrealizować przejście z poziomu uniwersyteckiego - przyszłych nauczycieli - na poziom szkolny, wyposażając kolejne pokolenia studentów w nowe kompetencje potrzebne do skutecznego działania w zawodzie. Dzięki doświadczeniu w obszarze kształtowania postaw twórczych oraz twórczym rozwiązywaniem problemów i radzeniem sobie ze stresem oraz zdrowym i aktywnym życiem, wiemy jak wykorzystać te terapie w kontekście dydaktycznym.
Partnerzy projektu:
Scola Gimnaziala nr 18 (Rumunia)
Sc Edufor Srl (Rumunia)
Mugla Il Milli Egitim Mudurlugu (Turcja)
Montese Cumhuriyet Ortaokulu (Turcja)
Centro Perlo Lo Sviluppo Creativo Danilo Dolci (Włochy)
Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu (Polska)
Szkoła Podstawowa nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku (Polska)
Jak się z nami skontaktować?
Kontakt do koordynatora krajowego: m.sujka@medyk.edu.pl
Broszury projektowe