ETW - Escape To Wellbeing!
Tytuł projektu: ETW - Escape To Wellbeing!
Czas trwania: 01.01.2023 - 30.06.2024
Numer projektu: 2022-2-IE01-KA220-YOU-000099834
Program: Erasmus +
Kluczowa akcja: Współpraca partnerska na rzecz młodzieży
Koordynator: Bauhaus Cafe Company Limited by guarantee - Irlandia
Strona internetowa: https://escapewellbeing.eu/
Facebook: https://www.facebook.com/share/FxKxXLoByGnUdDRS/?mibextid=LQQJ4d
Instagram: https://www.instagram.com/escapetowellbeing?igsh=MTQ5d3U1aGdwaDRkcw==
Słowa kluczowe: Zdrowie fizyczne i psychiczne, dobre samopoczucie,
Treści cyfrowe, technologie i praktyki, Technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT)
Pandemia wywołała globalny kryzys, który miał ogromny wpływ na życie milionów ludzi, spowodowany nie tylko chorobą, ale także utratą miejsc pracy, zakłóceniami w budżecie rodzinnym, odroczoną żałobą, wzrostem nierówności i przede wszystkim niepewnością. Nic dziwnego, że w następstwie kryzysu zdrowotnego, społecznego i gospodarczego jesteśmy świadkami kolejnego, związanego ze zdrowiem psychicznym, którego wymiar i skutki są wciąż nieprzewidywalne. Oczywiście nie wszyscy zostaną dotknięci w ten sam sposób. Ryzyko będzie większe w zależności od wieku, płci, zawodu, statusu społeczno-ekonomicznego, zmiennych osobistych lub dostępnych zasobów. Badania wskazują jednak, że osoby poniżej 30 roku życia są jedną z głównych grup ryzyka rozwoju problemów ze zdrowiem psychicznym, w tym lęku, depresji, wahań nastroju, wyczerpania emocjonalnego, zaburzeń snu, stresu pourazowego lub zwiększonych zachowań samobójczych, przy czym te ostatnie są rozumiane w spektrum autoagresji, która obejmuje myśli, groźby, próby i czyny samobójcze. Przedłużający się okres izolacji spowodowany przez COVID-19, intensywne debaty na temat szczepień i trwająca wojna na Ukrainie uwypukliły kilka kwestii związanych z integracją w całej Europie. Negatywne zmiany w zachowaniu i nawykach młodych ludzi zostały zauważone zarówno przez nauczycieli, jak i osoby pracujące z młodzieżą - młodzi ludzie stali się bardziej zamknięci, mniej towarzyscy i unikają witania się z innymi rówieśnikami. Konflikt zbrojny na Ukrainie nadal ma poważny wpływ na ludność cywilną, a pośrednio na młodych ludzi, obniżając ich oczekiwania co do przyszłości. Im dłużej trwa konflikt, tym głębsze są blizny psychologiczne. Przedłużający się okres izolacji spowodowany przez COVID-19, intensywne debaty na temat szczepień i trwająca wojna na Ukrainie uwypukliły kilka kwestii integracyjnych w całej Europie. Negatywne zmiany w zachowaniu i nawykach młodych ludzi zostały zauważone zarówno przez nauczycieli, jak i osoby pracujące z młodzieżą - młodzi ludzie stali się bardziej zamknięci, mniej towarzyscy i unikają witania się z innymi rówieśnikami. W związku z tym młodzi ludzie uważają współczesne problemy za palące, odczuwają wyzwania związane ze zdrowiem psychicznym i przywiązują coraz mniejszą wagę do kontaktów społecznych. Wygląda na to, że żyjemy obecnie w czasach niepodobnych do żadnych innych, w których przechodzimy przez jedno przytłaczające doświadczenie po drugim. Kraje europejskie mają niestety długą historię narażenia na traumę na dużą skalę, głównie z powodu wydarzeń spowodowanych przez człowieka, takich jak wojna. Niespodziewane zdarzenia zagrażające życiu, konflikty i wojny mają ogromny wpływ na zdrowie psychiczne i samopoczucie, zwłaszcza u dzieci i młodzieży. Wojny, izolacja i konflikty mogą prowadzić do toksycznej mieszanki stresu oraz problemów ze zdrowiem psychicznym i fizycznym, zwłaszcza u młodych ludzi. To właśnie świadomość tej sytuacji, a także przekonanie, że partnerstwo może przyczynić się do złagodzenia tych skutków, doprowadziły nas do przygotowania tego projektu.
CELE I REZULTATY PROJEKTU
Zakłada się, że niniejszy projekt przyczyni się do realizacji tego innowacyjnego podejścia. Zdefiniowano siedem obszarów, w których będzie realizowany temat dobrostanu: Mindfulness, Przedsiębiorczość cyfrowa, Zrównoważony rozwój, Prawa obywatelskie i prawa człowieka , Zdrowie psychiczne , Sztuka i kreatywność, Włączenie społeczne.
Cele tego projektu są następujące:
- O1 - Poprawa kluczowych kompetencji młodych stażystów, a także organizacji partnerskich, poprzez pogłębienie wiedzy na temat dobrostanu związanego z Mindfulness, przedsiębiorczością cyfrową, zrównoważonym rozwojem, prawami obywatelskimi i prawami człowieka, zdrowiem psychicznym, sztuką i kreatywnością oraz włączeniem społecznym.
- O2 - Stworzenie aplikacji mobilnej, która może mierzyć dobrostan młodzieży w zakresie tematów poruszanych w tym projekcie przy użyciu strategii cyfrowego pokoju ucieczki;
- O3-Zdefiniowanie referencyjnego i inspirującego zestawu "historii sukcesu", które zwiększyły dobrostan młodych ludzi poprzez ich szkolenie.
- O4 - Wzmocnienie powiązań między organizacjami pozarządowymi, firmami, ośrodkami młodzieżowymi, uniwersytetami w wymiarze europejskim;
GRUPY DOCELOWE
Grupy docelowe projektu, które skorzystają z produktów projektu i wezmą udział w działaniach projektu, są następujące:
- Bezpośrednie grupy docelowe (główna grupa docelowa):
- Liderzy/trenerzy młodzieżowi z organizacji partnerskich.
- Młodzież z organizacji partnerskich.
- Liderzy/trenerzy młodzieżowi spoza partnerstwa
- Młodzież z całej Europy, a nawet świata.
- Pośrednie grupy docelowe
- Młodzież, uczniowie szkół średnich lub studenci oraz młodzi pracownicy (którzy będą korzystać z APP).
- Przedstawiciele władz lokalnych/krajowych, organizacje społeczeństwa obywatelskiego i inne zainteresowane strony.
Wyżej wymienione grupy docelowe zostaną zaangażowane w projekt od początku jego realizacji i poprzez kampanie uświadamiające. Kluczowe podmioty i odpowiednie zainteresowane strony zostały już zidentyfikowane i zostaną osiągnięte za pomocą cyfrowych arkuszy informacyjnych, infografik i broszur cyfrowych, artykułów, komunikatów prasowych w różnych działaniach i formach medialnych.
PARTNERZY PROJEKTU
Jak się z nami skontaktować?
Kontakt do koordynatora instytucjonalnego: j.wsbinoz@wsbinoz.pl