Konferencja oraz ostatnie spotkanie w ramach projektu HAS
Konferencja „Healthy at School. Supporting the Well-being and Mental Health of Students and Teachers” odbyła się w dniach 22-23 czerwca 2024 roku w Warnie, w Bułgarii. Zorganizowana przez Stowarzyszenie Psychologów w Bułgarii (APB), była kulminacją działań projektu Erasmus+ HAS, który koncentrował się na wspieraniu dobrostanu psychicznego i fizycznego uczniów oraz nauczycieli.
Wydarzenie zgromadziło partnerów projektu, ekspertów w dziedzinie edukacji oraz przedstawicieli instytucji zainteresowanych tematem dobrostanu w szkołach. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z rezultatami projektu, w tym z opracowanymi materiałami, strategiami i narzędziami wspierającymi zdrowie psychiczne w środowisku szkolnym. Kluczowymi punktami programu były prezentacje produktów projektu przez partnerów z Bułgarii, Polski i Cypru, które pokazały różnorodność podejść i wdrożeń w różnych krajach:
- Rozwój zawodowy: Ciągłe szkolenia w zakresie umiejętności cyfrowych i kreatywnych metod nauczania, aby nasi nauczyciele byli liderami!
- Doskonalenie umiejętności językowych: Inicjatywy mające na celu zwiększenie biegłości językowej wśród pracowników, poprawę globalnej komunikacji i wspieranie współpracy międzynarodowej.
- Wspierające środowisko nauczania: Wprowadzenie kompleksowego wsparcia dla nauczycieli, w tym specjalistycznych szkoleń w celu skutecznego zarządzania różnorodnymi środowiskami edukacyjnymi.
- Wydajność administracyjna: Uruchomienie nowych narzędzi cyfrowych zaprojektowanych w celu usprawnienia zadań administracyjnych, zwalniając więcej czasu na nauczanie.
- Ulepszenia infrastruktury: Plany modernizacji naszych obiektów, zapewniające wsparcie dla nowoczesnych potrzeb w zakresie nauczania i uczenia się.
- Skupienie się na dobrym samopoczuciu: Zwiększenie liczby inicjatyw na rzecz zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa naszych pracowników, tworząc zdrowsze miejsce pracy.
Pierwszy dzień konferencji obejmował prezentacje wyników projektu przez gospodarza wydarzenia oraz partnerów z Polski (WSBINOZ) i Cypru (IMS), co stworzyło okazję do wymiany doświadczeń i inspiracji. Drugi dzień skupiał się na praktycznych aspektach wdrażania rezultatów projektu w poszczególnych krajach, pokazując, jak wypracowane materiały mogą być wykorzystane w różnorodnych środowiskach edukacyjnych.
Konferencja była również przestrzenią do dyskusji, pytań i odpowiedzi, co umożliwiło uczestnikom bardziej szczegółowe zrozumienie opracowanych narzędzi i ich potencjalnego wpływu na system edukacji. Wydarzenie podkreśliło wartość współpracy międzynarodowej w dążeniu do poprawy dobrostanu w szkołach, pozostawiając uczestników z inspiracją do dalszych działań w tym obszarze