Serdecznie zapraszam na kolejny webinar z cyklu "Bądźcie prowadźcie, chrońcie".
7 lutego o godzinie 18:00
Tym razem: „Jak rozmawiać z rodzicami, jak rozmawiać z nauczycielami? – czyli komunikacja szkoła-dom, specjaliści-rodzice"
To spotkanie, na którym zastanowimy się wspólnie nad tym, dlaczego tak często rodzice i nauczyciele stoją po dwóch stronach barykady i bombardują się pretensjami zamiast współpracować. Rodzice zarzucają pedagogom i specjalistom brak zaangażowania, złośliwość („Ona po prostu się uwzięła na mojego syna!”) i lenistwo, a pedagodzy odwdzięczają się mówiąc o roszczeniowych rodzicach, idealizujących swoje dzieci, głuchych na jakiekolwiek sugestie. A przecież wszystkie strony mają tu ten sam cel: dobro młodego człowieka.
Jak wyglądają te rozmowy? A jak mogłyby wyglądać? Razem poszukamy sposobów, by spotkania rodziców z nauczycielami, psychologami, pedagogami i innymi specjalistami były dobre i owocne – przede wszystkim dla dzieci, w sprawie których się odbywają. Stworzymy dekalog takich rozmów dla każdej ze stron, zidentyfikujemy najczęstsze błędy i przeszkody, które stoją na drodze do współpracy dorosłych. Wreszcie zrobimy kilka ćwiczeń, dzięki którym łatwiej znajdziemy wspólny język nawet z najbardziej opornymi rozmówcami.
Webinar poprowadzi:
mgr Liliana Fabisińska – pedagożka i kryminolożka, absolwentka podyplomowej psychologii zmiany postaw i zachowań na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów doktoranckich na Wydziale Pedagogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Studiowała nie tylko w Polsce, ale też w Anglii i w RPA. Uwielbia uczyć studentów, dzieci i seniorów. Prowadzi warsztaty arteterapeutyczne i rozwojowe, uczy kreatywnego pisania, o którym wie całkiem sporo – bo kiedy nie zajmuje się pedagogiką, pisze książki, bajki terapeutyczne, dramaty i scenariusze. Jest stypendystką Ministerstwa Kultury oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, laureatką wielu ogólnopolskich konkursów literackich, dramaturgicznych i dziennikarskich.
Uczestniczyła aktywnie w kilkudziesięciu konferencjach naukowych. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół literatury dziecięcej; arteterapii, zjawiska przyjaźni dziecięcej; komunikacji na linii szkoła-rodzice, zjawiska kozła ofiarnego w przedszkolu i szkole, a także funkcjonowania rodzin adopcyjnych, zaburzeń więzi, FAS i FAE.