Powered by Smartsupp

Wesołych Świąt

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

MILEAGE - podręcznik dla Edukatorów

« wróć

Podręcznik w ramach projektu MILEAGE jest kluczowym narzędziem dla edukatorów, którzy chcą skutecznie wspierać seniorów w nauce i korzystaniu z nowych technologii. Dokument ten zawiera informacje i instrukcje niezbędne do wykorzystania narzędzi MILEAGE oraz realizacji programu edukacyjnego dla grupy docelowej. Podkreśla znaczenie zrozumienia przez edukatorów potrzeb seniorów oraz wykorzystania proponowanych narzędzi. Zawiera również wskazówki dotyczące radzenia sobie z wyzwaniami, przed którymi stoją seniorzy, i pomocy w przezwyciężaniu barier oraz ryzyka.

Podręcznik proponuje sposoby na zachęcenie młodszych seniorów do wspierania starszych w procesie uczenia się, promuje możliwości uczenia się międzypokoleniowego oraz socjalizacji. Edukatorzy oraz seniorzy mogą czerpać z niego inspiracje do dostosowania stylu komunikacji i metodyki nauczania.

Dokument podzielony jest na osiem rozdziałów. Rozdział drugi przedstawia kluczowe elementy programu oraz główne umiejętności i zdolności, które program ma rozwijać wśród seniorów. Szczególny nacisk położony jest na kompetencje, które edukatorzy muszą posiadać, aby zapewnić seniorom strukturalne wsparcie. Rozdział trzeci informuje o zasadach gerontologii i podstawach psychologii seniorów, przedstawiając elementy uczenia się przez całe życie oraz promując aktywne uczenie się wśród seniorów.

Czwarty rozdział oferuje metody i techniki wspierające aktywne starzenie się oraz motywację seniorów do nauki, w tym integrację elementów cyfrowych w ich codziennej rutynie. Rozdział piąty wspiera edukatorów w adekwatnym planowaniu programów dla seniorów, omawiając narzędzia i metody związane z programem MILEAGE, z naciskiem na wspólne uczenie się i wsparcie rówieśnicze.

Szósty rozdział zawiera porady dla edukatorów, jak dostosować styl nauczania do oczekiwań uczących się, oferując przegląd technik użytecznych w realizacji programu. Siódmy rozdział ilustruje cyfrowe scenariusze i ich wykorzystanie w rozwijaniu umiejętności cyfrowych. Ósmy rozdział poświęcony jest mikronauce i wprowadza materiały edukacyjne związane ze scenariuszami, przygotowane przez partnerów i edukatorów realizujących pierwszą edycję programu w różnych krajach.

created by: Strony Internetowe Łódź